نتایج مثبت برای یک مهار کننده دیگر از SGLT2 در نارسایی قلبی

30 ژوئیه 2020 - نتایج اصلی آزمایش EMPEROR-Reduced ، نشان می دهد که درمان با 10 میلی گرم امپاگلیفلوزین، به اضافه ی مراقبت های استاندارد، خطر مرگ و میر قلبی عروقی (CV) یا بستری به دلیل نارسایی قلبی را برای بیماران مبتلا به نارسایی قلبی با کاهش بازده ی قلبی (HFrEF) با و بدون دیابت، بطور چشمگیری کاهش می دهد.

شرکتهای الی لیلی و بوهرینگر اینگلهایم، حامیان این کارآزمایی، نتیجه خاصی را منتشر نکردند تنها اعلام کردند که این تحقیق اهداف اولیه ی پایانی خود را محقق کرده است.

نتایج کامل فاز سوم این کارآزمایی در 29 آگوست در کنگره  ی انجمن قلب و عروق اروپا (ESC) 2020، اعلام می شود.

داروی امپاگلیفلوزین (Jardiance)، یک مهارکننده ی کوترانسپورتر سدیم گلوکز (SGLT2) است که برای درمان دیابت نوع 2 استفاده می شود.

در کارآزمایی DAPA HF، در سال گذشته، یکی دیگر از مهارکننده های SGLT2، به نام داپاگلیفلوزین (Farxiga) ، در کاهش مرگ و میر ناشی از CV و بستری شدن بیماران مبتلا به HFrEF ، با و بدون دیابت، فواید قابل توجهی را نشان داد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA)، مجوز استفاده از داپاگلیفلوزین را برای HFrEF در ماه مه سال 2020 تصویب کرد.

دکتر Milton Packer ، رئیس کمیته اجرایی در برنامه ی EMPEROR و محقق برجسته ی قلب و عروق در مرکز پزشکی دانشگاه Baylor در دالاس، تگزاس، گفت: نتایج آزمایش EMPEROR-Reduced  نشان می دهد که امپاگلیفلوزین، پتانسیل تبدیل شدن به یک استاندارد جدید مراقبتی برای نارسایی قلبی را دارد، و افزودن این دارو به درمان های فعلی این گروه از بیماران نتایج معنی داری را بهمراه دارد.

در کارآزماییEMPEROR-Reduced ، مشخصات ایمنی empagliflozin به مشخصات ایمنی شناخته شده ی این دارو شبیه بود.

کارآزمایی EMPEROR-Reduced، یک کارآزمایی تصادفی کنترل شده با دارونما است که به بررسی ایمنی و اثربخشی empagliflozin در 3730 بیمار با کاهش بازده ی قلبی(HFrEF) ، با یا بدون دیابت می پردازد. نقطه پایانی اولیه زمان وقوع نخستین مورد مرگ تایید شده به دلیل CV یا بستری در بیمارستان به دلیل نارسایی قلبی بود.

یک کارآزمایی دوم به نامEMPEROR-Preservation ، در حال بررسی تأثیر empagliflozin بر مرگ و میر قلبی عروقی یا بستری در تقریباً 6000 بزرگسال مبتلا به نارسایی قلبی با کسر تخلیه حفظ شده(بازدهی قلبی حفظ شده)، با همان نقطه پایانی اولیه در کارآزمایی EMPEROR-Reduced است که انتظار می رود نتایج آن سال آینده اعلام شود.

منبع:

https://www.medscape.com/viewarticle/934910